Aνακοινώσεις

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ







Με μεγάλη δυσκολία καταφέραμε να έχουμε στα χέρια μας τα πρακτικά των πρώτων αξιολογήσεων των εκπαιδευτικών που πραγματοποιηθήκαν με αιφνιδιαστικό τρόπο και αφορούσαν στο εκπαιδευτικό έργο δύο συναδέλφων.
Ο ένας ονομάζεται Γιώργος Τρεχόπουλος (ΓΤ) και ο άλλος Νίκος Εξόριστος (ΝΕ).
Ο πρώτος ανήκει σε μια ΔΔΕ του νομού Αττικής και ο άλλος του νομού Δωδεκανήσου.
Η επιτροπή αξιολόγησης απαρτιζόταν από τον ίδιο τον υπουργό (ΥΠ) και τους υφυπουργούς του (ΥΦ), από πέντε περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης (ΠΔΕ) και από εφτά σχολικούς συμβούλους (ΣΣ).
Πρόεδρος της επιτροπής ήταν ο υπουργός.
Ας δούμε τα πρακτικά και την προφορική αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε.

ΥΠ: Είστε ο κύριος Τρεχόπουλος Γεώργιος;

ΓΤ : Και ναι και όχι!

ΥΠ : Με εμπαίζετε κύριε; Είστε ή δεν είστε;

ΓΤ : Βασικά, είμαι ο Γιώργος Εκπαιδευτικός. Το Τρεχόπουλος το απέκτησα από πέρυσι και το διατήρησα και φέτος.

ΥΠ : Τέλος πάντων! Σε ποιο σχολείο υπηρετείτε;

ΓΤ : Μισό λεπτό κύριε υπουργέ, να βγάλω το σημειωματάριό μου, μισό λεπτό.
 Λοιπόν! Υπηρετώ στο 12ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας, στο 10ο ΓΕΛ Αμαρουσίου, στο 8ο ΓΕΛ Χαλανδρίου, στο 5ο ΕΠΑΛ Νέου Ηρακλείου και στο 9ο Γυμνάσιο Πεύκης. Α! Συγνώμη. Ξέχασα και το 7ο Γυμνάσιο Παπάγου.

ΥΦ: Γιατί πάτε σε τόσα πολλά σχολεία;

ΓΤ : Να! Ξέρετε! Με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων μειώθηκαν οι ώρες της ειδικότητάς μου και δεν συμπληρώνω πλέον ωράριο σε ένα σχολείο. Έχασα πέρυσι και την οργανική μου με τις συγχωνεύσεις των σχολείων και έτσι…

ΠΔΕ : Πόσα πτυχία έχεις συνάδελφε;

ΓΤ : Ένα. Αυτό του μαθηματικού.

ΠΔΕ : Τα βλέπετε κύριε υπουργέ που σας τα έλεγα. Από κει ξεκινάει το πρόβλημα. Αν ο συνάδελφός μου είχε και πτυχίο φιλολόγου ή έστω πτυχίο φυσικού ή γυμναστή, δεν θα αντιμετώπιζε κανένα απολύτως πρόβλημα.

ΥΓ : Καταλαβαίνω περιφερειακέ μου. Καταλαβαίνω! Το έχω εντοπίσει κι εγώ το πρόβλημα πριν από σας.

ΥΦ : Κύριε Τρεχόπουλε, βλέπω από τις εκθέσεις των προϊσταμένων σας ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάζεστε πολύ κουρασμένος για κάποιον ανεξήγητο λόγο. Έχετε κάτι να πείτε πάνω σ’ αυτό;

ΓΤ : Κύριε υφυπουργέ κοιτάξτε να δείτε. Εδώ και δύο χρόνια δεν διαθέτω αυτοκίνητο με αποτέλεσμα οι μετακινήσεις από σχολείο σε σχολείο να γίνονται δύσκολα.

ΥΦ : Γιατί δεν έχετε αυτοκίνητο;

ΓΤ : Τα τέλη κυκλοφορίας κύριε, δεν μπορούσα να τα πληρώσω. Την ασφάλεια το ίδιο. Το συνεργείο επίσης. Η βενζίνη πήγε στα ύψη, οπότε το έχω σε ακινησία.

ΠΔΕ : Και γιατί δεν αγοράζεις συνάδελφε ένα καινούργιο πράσινης τεχνολογίας να γλυτώσεις τα τέλη και το σέρβις;

ΓΤ : Έκανα λανθασμένες επενδυτικές κινήσεις. Το παραδέχομαι. Τα 880 ευρώ που παίρνω δυστυχώς, προτίμησα να τα επενδύσω στον τραπεζικό, το ναυτιλιακό και τον τουριστικό τομέα. Έπεσα έξω και δεν περισσεύουν για αγορά αυτοκινήτου.

ΣΣ : Πώς μετακινείσαι συνάδελφε;

ΓΤ : Είχα ένα ποδήλατο από τα παιδικά μου χρόνια. Το έφτιαξα και βολευόμουν. Λίγο με τη βροχή είχα πρόβλημα αλλά τα κατάφερνα. Μέχρι που το βρήκα μια μέρα στραπατσαρισμένο. Κάποιος οδηγός δεν το πρόσεξε και κάνοντας όπισθεν, το τσάκισε. Έτσι αναγκάστηκα να πάω από σχολείο σε σχολείο τρέχοντας. Καταλαβαίνετε τώρα γιατί οι καλοί μου συνάδελφοι μου κόλλησαν το παρατσούκλι «τρεχόπουλος»; Αποφάσισα κι εγώ να το κάνω επώνυμο.

ΠΔΕ : Νομίζω πρέπει να επιβραβεύσουμε το χιούμορ του συναδέλφου.

ΓΤ : Δεν κάνω χιούμορ κύριε περιφερειακέ μου. Αλήθεια λέω.

ΥΓ : Δεν είναι όμως αυτός λόγος να εμφανίζεστε κουρασμένος μέσα στην τάξη. Θα γνωρίζετε ασφαλώς ότι επιτελείτε λειτούργημα και ότι η πατρίδα δανείζεται για να σας πληρώνει διότι λεφτά δεν υπάρχουν. Καταλαβαίνετε ότι αν κάποιος είναι μόνιμα κουρασμένος δεν έχει το δικαίωμα να πληρώνεται από το υστέρημα του ελληνικού λαού. Θα ήταν ανευθυνότητα εκ μέρους μου να αφήσω να συνεχίζεται μια τέτοια κατάσταση. Οι κουρασμένοι πρέπει να φύγουν, να πάνε να ξεκουραστούν. Πηγαίνετε κύριε Εκπαιδευτικέ, κύριε Τρεχόπουλε ήθελα να πω.

ΓΤ : Αυτό ήταν; Αξιολογήθηκα τώρα; Πάντως υπουργέ μου, αν η πατρίδα δανείζεται για τα 880 ευρώ τα δικά μου, να πουλήσω ένα σπιτάκι που έχω στα χωριό να ξεχρεωθεί. Κάτι δις που σβουρίζουν γύρω μου και γέμισαν τα βιβλιάρια καταθέσεων πολλών αετονύχηδων πώς θα καλυφθούν;

ΥΦ : Κύριε. Το ζήτημα αυτό είναι πολιτικό και σύνθετο. Δεν είναι της παρούσης. Τι περιμένετε να σας απαντήσει ο υπουργός. Το θέμα είναι η αξιολόγησή σας. Αυτά που λέτε είναι άσχετα. Πηγαίνετε σας παρακαλώ. Τελειώσαμε μαζί σας.

ΠΔΕ : Να σου πω και κάτι άλλο συνάδελφε; Οι μαθητές του σχολείου σου πάτωσαν στα μαθηματικά των πανελλαδικών. Πώς το εξηγείς; Μήπως δεν έκανες κάτι σωστά; Και μη μου πεις για τα πολυπληθή τμήματα και τις άλλες γνωστές δικαιολογίες! Εγώ ως μαθητής είχα άλλους 70 συμμαθητές μέσα στην τάξη και δεν τολμούσαμε ούτε κιχ να βγάλουμε.

ΓΤ : Κύριε περιφερειακέ μου, μάλλον από τότε έχεις να ξαναμπείς σε τάξη γιατί δεν γνωρίζεις ότι η βίτσα που σας κρατούσε να μη βγάζετε κιχ καταργήθηκε, εκτός αν εισηγείστε την επαναφορά της. Πάντως, στα μαθηματικά των πανελλαδικών πάτωσε όλη η Ελλάδα. Όλοι οι μαθηματικοί άχρηστοι είναι; Μα με τον ΑΣΕΠ εδώ και 15 χρόνια δεν επιλέγετε τους καλύτερους;

ΥΦ : Δεν ταιριάζει το ύφος σας σε εκπαιδευτικό κύριε.

ΓΤ : Ούτε το δικό σας σε υφυπουργό, αλλά καλά μας κάνετε. Αφού σας δώσαμε με την ανοχή μας το δικαίωμα…
Άντε αυτοαξιολογηθείτε και αφήστε μας να κάνουμε τη δουλειά μας!


Αμέσως μετά ακολούθησε η δεύτερη προφορική αξιολόγηση.





ΥΠ : Εσείς είστε ο κύριος Εξόριστος Νίκος;

ΝΕ : Εγώ κύριε υπουργέ.

ΥΠ : Που υπηρετείτε;

ΝΕ : Στο Καστελόριζο.

ΥΠ : Νομίζω πως κάποιος μεγάλος πολιτικός απηύθυνε ένα βαρυσήμαντο διάγγελμα από κει. Θα πρέπει να νιώθετε περήφανος.

ΝΕ : Νιώθω, αλλά όχι για τον πολιτικό ούτε για το διάγγελμα. Για τους μαθητές μου μόνο.

ΥΦ : Πού μένετε κύριε Εξόριστε;

ΝΕ : Όπου θέλω!

ΥΦ : Γιατί δεν απαντάτε;

ΝΕ : Σας είπα. Όπου θέλω. Έχω πάρει τη σκηνή του αδερφού μου και τη στήνω όπου θέλω. Το χειμώνα βρίσκω κάποιο απάνεμο μέρος και όταν πιάνει η άνοιξη προτιμώ κάπου παραθαλάσσια. Κάνω και τα μπάνια μου!

ΠΔΕ : Βλέπεις συνάδελφε; Η πολιτεία φροντίζει και για τις διακοπές των εκπαιδευτικών. Όμως το τελευταίο διάστημα, λένε οι εκθέσεις των ανωτέρων σου, είσαι πολύ πεσμένος, πολύ ανόρεχτος. Δεν δίνεις ολόκληρο τον εαυτό σου στο λειτούργημά σου.

ΣΣ : Σε απασχολεί κάτι συνάδελφε; Μίλησέ μας! Γι’ αυτό είμαστε εδώ.

ΝΕ : Για πέντε χρόνια γυρνούσα σε όλη την Ελλάδα ως αναπληρωτής, μακριά από τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου. Έδωσα 4 φορές ΑΣΕΠ και όταν πέτυχα ήμουν από τους τυχερούς και διορίστηκα αμέσως στο νησί. Μετά με έπιασε η υποχρεωτική τριετία που έγινε διετία. Όλα αυτά με έχουν κλονίσει λίγο αλλά δεν το βάζω κάτω.

ΥΠ : Πάντως, δεν είναι σωστό να ζεις μακριά από την οικογένειά σου. Εγώ, όταν χρειάζεται να λείψω λόγω της ιδιότητάς μου για κάποιες μέρες, δεν αντέχω και τους παίρνω όλους μαζί μου. Σου συνιστώ να κάνεις το ίδιο.

ΝΕ : Λίγο δύσκολο κύριε υπουργέ. Η σκηνή είναι ατομική και τα 750 ευρώ που παίρνω δεν φτάνουν ούτε για ζήτω!

ΥΦ : Το ξέρατε κύριε ότι ο μισθός δεν είναι πάρα πολύ υψηλός. Ήταν επιλογή σας.

ΝΕ : Όχι κύριε, δεν ήταν επιλογή μου. Πριν από 8 χρόνια που μπήκα στη διαδικασία αυτή, ήταν άλλα τα οικονομικά δεδομένα και άλλες οι συνθήκες. Δική σας επιλογή ήταν. Ούτε με ρωτήσατε, ούτε με σκεφτήκατε!

ΠΔΕ : Τι ειδικότητα έχεις συνάδελφε;

ΝΕ : Φυσικός είμαι αλλά διδάσκω και χημεία και γεωγραφία και βιολογία και μαθηματικά.

ΠΔΕ : Βλέπεις; Δεν είναι δύσκολο.

ΝΕ : Κι εσύ που το ξέρεις; Πότε μπήκες τελευταία σε τάξη;

ΠΔΕ : Υπηρετώ 25 χρόνια τη δημόσια εκπαίδευση από διοικητικές θέσεις. Η εμπειρία μου είναι πολύτιμη.

ΝΕ : Αν κρίνουμε από το κατάντημα της εκπαίδευσης, μάλλον δεν πρέπει να το λες και πολύ αυτό για τα 25 χρόνια. Μάλλον δεν μετράει ως προσόν. Το αντίθετο θα έλεγα.

ΥΠ : Άλλο είναι το θέμα μας κύριοι. Project κάνατε κύριε Εξόριστε;

ΥΦ : Ερευνητική εργασία κύριε υπουργέ. Δεν το λέμε project τώρα.

ΥΠ : Έτσι δεν τα ονόμασε η Άννα.

ΥΦ : Ναι αλλά εμείς επιμένουμε πλέον, ελληνικά.

ΝΕ : Μην τσακώνεστε. Ξέρετε, κάθε ερευνητική εργασία πρέπει να απαντά σε κάποιο επιστημονικό ερώτημα. Το δικό μας ήταν το εξής: Πώς μπορεί να γίνει ερευνητική εργασία χωρίς χαρτί, χωρίς φωτοτυπικό και χωρίς internet;

ΥΠ : Και τι βγήκε;

ΝΕ : Ότι δεν μπορεί να γίνει κάτω από τέτοιες συνθήκες.

ΣΣ : Νομίζω πως πρέπει να ξεκινήσει άμεσα ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης για το πώς ξεπερνάμε τις δυσκολίες σε τέτοιες περιπτώσεις.

ΥΠ : Άστο σύμβουλε. Μην τα σκαλίζεις. Σκέψου πριν μιλήσεις.

ΠΔΕ : Το θέμα είναι πως με τη μειωμένη απόδοση που εμφανίζεις συνάδελφε, πρέπει να μειωθεί και ο μισθός σου. Βλέπεις ο ελληνικός λαός δεν μπορεί να σε πληρώνει σα να έχεις τη μέγιστη απόδοση.

ΝΕ : Εσάς γιατί μπορεί;

ΠΔΕ : Έχουμε εμείς μειωμένη απόδοση;

ΝΕ : Υπό το μηδέν. Όλοι σας. Αν είχατε καλύτερη απόδοση δεν θα είχαμε φτάσει εδώ που είμαστε. Έτσι δεν είναι; 25 χρόνια δεν είπες περιφερειακέ ότι είσαι μες στα πράγματα; Όσο για την αξιολόγηση και το μισθό που θα μου κόψετε, κάντε πρώτα την αξιολόγηση για τον εαυτό σας, κόψτε τους δικούς σας μισθούς και μετά συζητάμε και για τον δικό μου. Άλλωστε τόσος που είναι που να τον βρείτε για να τον κόψετε κιόλας. Γεια σας και αντίο σας!



Η επιτροπή, μετά τις προφορικές συνεντεύξεις, έμεινε να συνεδριάσει για να βγάλει κάποιο πόρισμα. Ο σχολικός σύμβουλος άνοιξε το παράθυρο για να μπει λίγος καθαρός αέρας. Απέναντι υπήρχε αναρτημένο κάποιο πανό που έγραφε:

ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΟΣΑ ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ. ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ. ΑΝΤΕ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ.

Φανταστικό ή πραγματικό;
Νομίζω, είναι εύκολη η απάντηση.
Χρήστος Επαμ. Κυργιάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: